PLANO DE DESENVOLVIMENTO_DEVELOPMENT PLAN

VAI NASCER UM NOVO AEROPORTO
Sendo o principal aeroporto turístico português, o Aeroporto de Faro tem tido, desde a sua inauguração em 1965, um papel determinante no desenvolvimento económico do sul do país e do Algarve em particular.
Hoje, com cerca de 5,5 milhões de passageiros anuais – dos quais cerca de 93% são turistas em visita à região (inbound) –  o Aeroporto de Faro serve os principais pólos de turismo do sul de Portugal e Espanha, respondendo a um fluxo de tráfego com picos sazonais acentuados.
O Aeroporto de Faro segue uma estratégia pró-activa de desenvolvimento do tráfego aéreo a par da adequação da sua infraestrutura e serviços às necessidades das companhias aéreas e dos passageiros, mantendo elevados padrões de segurança e níveis adequados de qualidade de serviço.
A criação da nova aerogare em 1989, a ampliação e modernização da infraestrutura em 2001 e outros melhoramentos entretanto implementados foram decisivos para garantir que a capacidade de resposta do Aeroporto de Faro estivesse sempre à altura dos novos tempos e do desenvolvimento do turismo e da região.
Mas o Algarve já não é o mesmo. O Turismo mudou e com a mudança chegaram novos desafios. O Algarve precisa e vai ter um novo aeroporto.

A NEW AIRPORT IS GOING TO BORN
As the main portuguese touristic airport, Faro Airport has had, since its opening in 1965, a crucial role in the economical development of the south of the country and in particular the Algarve.
Today, with about 5.5 million passengers a year – of witch around 93% are tourist visiting the region (inbound) – Faro Airport serves the main tourism centers in the south of Portugal and Spain processing a flow of traffic with pronounced seasonal peaks.
Faro Airport follows a pro-active strategy for the development of traffic, at the same time adjusting its infrastructure and services to the needs of airlines and passengers, maintaining high levels of security and appropriate levels of service quality.
The creation of the new terminal in 1989, the expansion and modernization of infrastructure in 2001 and many other improvements were crucial in order to ensure that the capacity of Faro Airport always kept pace with the times and the development of the region.
But the Algarve is no longer the same. Tourism has changed and with this change, new challenges have arrived. The Algarve needs and will have a new airport.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: